Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

dunk-dunk dunk-dunk

Igår var det dags för första "riktiga" barnmorskebesöket!
Vi skulle få lyssna på hjärtljudet och mäta magen. Spännande!
 
Hjärtat slog så fint så, 150 slag per minut. Det är riktigt häftigt att man kan höra barnet så med en liten "sticka" som hålls utanpå magen. Samtidigt är det märkligt att få såna tydliga livstecken där inifrån. Det är lite märkligt att det växer en människa inne i magen. Sjukt häftigt att det funkar, men konstigt samtidigt! Thure rör på sig rejält också, så det är ju ytterligare tecken på att det finns något därinne! Det är - än så länge - underbart när han rör på sig. Häftigt att han visar livstecken! Det är en så näturlig känska nu, så det kommer nog bli lite konstig och tomt utan den känslan sen när han har tittat ut. Fast då glömmer man väl hur det här var!
 
Magen växer som den ska, spot-on på mormalkurvan. Då Thure frodas på bra där inne! Han har även gjort att hans mamma har gått upp 10 kg de senaste 3 månaderna... det är kanske mindre roligt. Men det känns inte som att jag har ökat så mycket i vikt, jag känner mig som tidigare! Så det är (förhoppningsvis) mest mage och bröst som har växt och lagt på sig. Lite vatten har nog också börjat samlas i kroppen, fötterna börjar kännas aningen svullna. Så jag är lugn!
 
/Therese ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0