Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Projekt Thure

Projekt Thure har medfört några andra betydligt mindre projekt, men än dock...
 
Jag måste numera sitta ner när jag ska ta på mig skor och strumpor. Strumpor är inte så svårt, jag kan sitta var som helst i huset. Jag kan ju gå omkring barfota och sedan i strumpor överallt. Men skor är det värre, jag vill ogärna gå igenom hela huset med skorna. Särskilt inte nu när det börjar blött och jäkligt ute. Det behövs med andra ord en sittplats vid ytterdörren. Så vi fick tummarna loss att ta tag i vår groventré! 
 
Nu finns där en fiffig sittbänk med skohylla under! En liten dyna ska hittas och läggas på plats, så det blir mjuk och skänt för rumpestumpen att sitta! Jag ska se om jag hittar nåt fint färdigsytt, annars har kanske tygaffären ett fint tyg som jag kan sy något av!
 
En ordentlig hatthylla skruvade vi också upp, så vardagsjackan lätt kan hängas av! Nu känns det som en ordentlig hall att komma in i, ordning och reda! Det gillar famliljen Grann!
 
Vi var verkligen i farten i söndags... 
Vi tog även tag i vårt nya hobbyrum och ställde skrivborden rätt och skruvade upp en hylla. Så nu är där mycket fina arbetsytor! Dock satte Jimmie in sin dator på skrivbordet och såg ut som en kung... så nu vill jag ha liiiite skrivbordyta till... Det var ju så fiffigt att ha den där han satte den. Jag hade behövt 1 m till på den här sidan om skrivbordet, så att det blev ett T - istället för ett L. Då kan jag ha min sy- och pysselhörna medan Jimmie har sin teknikhörna! Det vore kanon. Vi får se om det går att lösa! Jag tror att det kanske gör det, lite extra material men det kan bli bra!
 
 
/Therese ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0