Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ja må hon leva!

Så lät det i torsdags! När jag fyllde 30!
Jag älskar att fylla år. I min värld innebär det att bli uppvaktad på sängen med sång och paket (vilket jag blev), äta frukost med något sött - helst tårta - (det blev marmeladmackor i år... kanske inte vad jag hoppats på, det fanns annat gott i kylen), sen firande med nära och kära! Jag fick som sagt nästan allt! Det söta fick jag två gånger om på jobb i stället, så det kompenserade lite grann. Men det bästa med att fylla år är ändå presenterna man får, inget att sticka under stol med... Den här spänningen och förväntan som kommer över en när det ringer på dörren och man öppnar. Gästerna står utanför och börjar sjunga, man spanar direkt in om man kan se paket och hur dem ser ut. Vad kan det vara i det paketet? Och i det? Jag nästan studsar i dörren likt ett litet barn och önskar att sången snart ska ta slut, fast samtidigt vill man att dem ska sjunga alla 50-11 verser. Det är ju för mig och enbart mig dem sjunger! Till slut kommer dem in och räcker över paketen, lycka sprider sig i hela kroppen! Sen är det dags för paketöppning och förväntan och spänningen är på topp, samtidigt som en oros-känsla kryper över en. Tycker jag om det jag får eller måste jag spela glad? Spänningen når sin kulmen när pappret är av och man kan skönja innehållet. Åhh jag kan andas ut, jag gillar innehållet och behöver inte spela glad! Sååå skönt! Ett stort leende breder ut sig över läpparna och det syns troligen även i ögonen att jag gillar paketet på riktigt! I år gillade jag alla paket på riktigt! Det var underbara presenter som kommer att komma till stor glädje, även den turkosa porslinshönan som mamma gav!

På avdelningen på jobb har vi som tradition att man själv får bjuda på fika när man fyller år, så det var bara att sätta igång och baka i onsdags kväll. Surprise surprise, jag bakade cupcakes! Men så fina dem blev! Jag är nästan lite imponerad själv faktiskt! Det var roligt och kommer att göras fler gånger, nu är jag lite mer vän med en sprits än tidigare!





Back on track efter festövningarna och utvilad igen. Det tar på krafterna att fylla år. Eller är det så man märker att man blir äldre, att saker tar ut mer av ens energi?

/Therese ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0