Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Färgdilemma - hjälp mig!!

Ahh äntligen är det på gång - tvättstugan!

Under rivningenVi har nu börjat göra iordning tvättstugan! Den ska bli fräsch och fin! Det var inte direkt otäck innan, men det behövdes en uppfräschning + att vi kommer att få betydligt mycket mer förvaring. Där fanns ett bänkskå och ett lådskåp, nu kommer det att bli 2 högskåp, 3 bänkskåp och 3 väggskåp! Och nästan 5 m bänkyta totalt! Det är grejer det! Men ändå tar vi inte upp mer golvyta än innan, vi bara utnyttjar de ytor som finns betydligt bättre. Det ska bli skönt när det är klart!
Jag måste erkänna att precis när vi drog igång det ville jag inte göra mer än nödvändigt. Så när Jimmie sa att vi skulle dra ner väven och sätta upp ny, Väven är på plats på 3 av 4 väggar!sparkade jag bakut. Jag såg veckorna rulla iväg... det skulle ju vara klart i februari månad. Men se det går fort! Vi började förra måndagen och nu är det vävat på väggarna! Så på lördag ska jag måla väggarna och på söndag sätter vi ihop inredningen! Sen hänger det på när rörmokaren kommer... det behöver dras lite rör nämligen. Jag hoppas att han kommer på fredag eller senast på måndag, det vore bra! Då kan det vara nästan klart till nästa helg!

Men till mitt dilemma nu. Vilken färg ska jag ha på väggarna?
Jag hade tänkt en beige nyans, då skåpluckor och bänkytor är vita. Men nu när jag ser väven på väggen känns vitt fint... Kanske en mjölkvit nyans? Fast alla andra rum i huset (förrutom ett) är vita. Det hade ju varit trevligt med lite färg känner jag. Golvet är lite röd-beige-brunt, så väggen måste funka med det. Jag behöver hjälp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0