Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Det här med att kroppen förändras

Det här med att kroppen förändras under en graviditet är verkligen inget jag lider av. Jag är snarare tvärtom väldigt glad! Det finns ett par skäl till det:
- De där extrakilo som jag hade innan graviditet och borde ha arbetat bort, kan jag inte göra nu!
- Magen är en gravidmage på riktigt! Jag behöver inte oroa mig för att se gravid ut, fast jag inte är det.
  Säga vad ni vill, men jag har sett gravid ut tidigare. Jag har vid två tillfällen, med något års mellanrum, fått
  frågan om jag väntar barn. jag har varit väl medveten om synvillan, men det är inte så lätt att få en uppblåst
  mage platt...
- Det är mysigt att vara gravid och se magen växa, det är en fantastisk upplevelse!

Det är ju inte bara magen som växer på en under graviditeten. Mina bröst har växt med, massor... jag är lite orolig för var det ska sluta. Jag vill inte ha fotbollar till bröst :S Det är tur att magen också växer så att proportionerna ser hyfsat normala ut. Annars hade det snart sett groteskt ut (enligt min smak).

Sen är hela alltet lite läskigt, att kroppen kan förändras så snabbt och sen (förhoppningsvis...) återgå till utgångsläget igen. Det är en galen egenskap som kroppen har! En bra galenhet givetvis!


/Therese ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0