Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Trädgårdsdrömmer...

Åhh nu måste väl ändå våren få komma på ritkigt snart?? Jag vill kunna vara ute i trädgården och njuta utan att frysa fingrarna av mig...

Jag sitter här inne och drömmer om hur fin trädgården ska bli med åren! Det finns många idéer till den redan. Jag kommer nog gå på temat Skogen (vi bor ju mitt i den västskånska skogen) meets Marocko. Jag gillar den marockanska känslan. Det är mjukt möter stelt och det handlar om att skapa samlingsplatser. Det får gärna vara vatten och lite exotiska frukter. Vi har både persikor och aprikoser i trädgården! Så det passar in! Vi har även hallon och äpplen varpå det ska bli en skandinavisk touch på det hela. Eller snarare vanlig skogssvensk trädgård med marockansk touch, det är nog en mer rätt benämning... Lite vatten kanske vi ska kunna klämma in med åren också! Det är avkopplande med porlande vatten i bakgrunden.

Nu är det research som gäller. Hur utformar man en trädgård? Vilka är de viktiga delarna att tänka på? Små tips och trix från erfarna trädgårdsfantaster och sen sina egna tankar på det. Åhh, så härligt att få drömma sig iväg! Jag gillar att titta på bilder och spåna idéer, så det kommer nog bli mycket bläddrande i böcker och tidningar. Även mycket spaning på hur andra har gjort och löst saker & ting! Det är roligt det här! Det är lite det här jag har drömt om att ha ett hus (förrutom att vara en bullmamma..:-) ). Jimmie fick en superbra bok nu när jag fyllde år (hmm, hur gick det till?? Jimmie fick paket.. jaja det var han värd! Tack Catta, Carro och Mange!) som heter 'Utomhusprojekt - husägarens stora handbok', Leif Qvist. Den har massor med bra tips och idéer och fina saker att snickra. Det kommer nog att komma en och annan önskning ur den! Eller det har redan gjort det... :-)

Det tråkiga med att göra en trädgård är bara att det tar många år att få till den... ja om man inte spenderar en halv förmögenhet på att låta någon göra det, men det förtar lite av tjusningen med det hela. Så det får ta sin tid! I år ska det mest spånas och förberedas! Det ska bli roligt att vara ute i trädgården och pyssla!

/Therese ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0