Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Veckorna går...

Ojojoj vad tiden springer iväg! Det är redan september månad...
Min plan var att vi skulle flytta upp från källaren under september månad. Det blir nog itne riktigt så...
Vi var i onsdags och beställde vårt kök + garderober till sovrummet! Så i slutet av september anländer det! Uppflyttningen kan kanske då bli i oktober! Tjoho!!!
Köket kommer bli kanonbra! Ett vanligt vitt IKEA-kök med rostfria vitvaror, vit bänkskiva med aluminiumkant och sedan brunt golv + kakel på vägg. Enkelt och stilrent, den lite färg på attiraljerna!
 
Förra fredagen blev sovrummet tapetserat! Kanonsnyggt blev det! Jag är galet nöjd, det ser lite lyxigt ut! Precis som jag har tänkt mig! Wonderful!
Det var inte så lätt att sätta tapeten... Väggarna är visst inte helt lodräta. Så stackars Ronnie gjorde ett kanonjobb och har checkat att alla ränder sitter rakt, inte enligt väggarna. Det slår så mycket som 1½ cm på vissa väggar... Det hade gjort att ränderna blivit sneda och vinda... Inte så fint inte. Men efter Ronnies kanoninsats sitter ränderna spikrakt!
Jimme har även ordnat till trädgårdskanten! Nu har vi en fin gatusida på vår trädgård! En klippning av granhäcken och rensning av oönskade växter i den gjordes. Stenkanten kom fram - riktigt tjusig! Nu ser det anständigt ut där igen!
Det var skördetid i trädgården. Persikorna var klara! Många fina stora sådana fick vi! Smarriga är dem också! Jag har ätit persika i min morgonfil i en månad - mumsigt som tusan! Även aprikoserna var klara och plockades in. Utsökta är omdömet på dem! Nu börjar även hallon mogna på allvar! Det kommer nya varje dag, så snabbt så att vi inte riktigt hinner med! Men goda är dem - perfekta stora hallon med en klar söt hallonsmak! Delicius!
 
Så här fint blev det!Det vankades även kräftskiva förra helgen i vårt chateû! Vi dukade finfint i vardagsrummet! Stort bord med stolar och en liten lounge area i andra delen av rumemt! Perfekt för sådana tillställningar, då vi inte har några direkta möbler att vara rädda om. Ja, inte golv heller för den delen. Vi fick till det riktigt mysigt tycker jag! Alla verkade nöjda med kalaset, även värdparet själva! Tack alla som deltog för en trevlig kväll! :)
Innan kräftskivan for vi iväg på kalas till min moster och kusin. De firade 75 år tillsammans! Det behövdes ju grattiskort till dem och jag fick syssla lite med en av mina favorithobbiesar - scrapbooking! Två kort tillverkades och blev väldigt fina - tycker jag iallafall!
 

/Therese ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0