Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Strömmen är tillbaka!

Idag är elektriker Mats på plats i huset och fixar med trådarna. Det innebär att vi snart har lite mer ström på ovanvåningen. Det har förvisso fngerat bra med ett enda uttag, men det underlättar något att ha flera! Särskilt så blir snubbelrisken på alla förlängningssladdar mindre, det är uppskattat! Det känns bra iaf, allt som görs betyder att det blir närmare slutet på renoveringen! Det gillar vi!

Givetvis var Ronnie förbi en sväng förra veckan. Han skitar mest ned just nu tycker jag... Damm, damm och åter damm. Då pratar vi inte vanligt damm som syns i hörnen, vi pratar slipdamm som smyger sig in överallt där det både är möjligt och omöjligt... Det är ett evigt städande just nu. Men - om allt går enligt planerna - är det färdigslipat efter helgen! Då ska Therese storstäda och försöka få bort dammat! Ja efter helgen borde även alla väggar vara klara! Lovely! Det känns verkligen att slutet närmar sig, det går fort nu! Mmm jag känner fartvinden, den är härlig :)
Det har t o m utlovats golv nästa vecka! Jag ska iväg 3 dagar med jobbet till Italien och när jag kommer hem kanske hall- och köksgolvet är klart. Vilken lycka det vore! Det kittlar lite i magen av tanken, både av fasa och lycka. Jag måste erkänna att det är aningens svårt att förstå att det faktiskt ska bli beboligt där uppe. Nu har vi vant oss vid att bo i källaren och ha en byggarbetsplats ovanför oss. Samtidigit ska det bli underbart att kunna leva och bo på ovanvåningen! Framför allt ha ett ordentligt kök, med allt på samma plats. Jag planerar redan allt jag ska baka och laga!

Kanske lyser utebelysningen när jag kommer hem ikväll!?!

/Therese ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0