Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nu är vi med i 2000-talet!

Nu har vi uppdaterat huset och kopplats upp oss mot omvärlden!
Bredbandet är installerat, TVn fungerar utmärkt och vi har telefon!
Allt känns mycket bra! Och framför allt så är Jimmie Grann mycket nöjd!
Äntligen kan han Facebook:a utan problem, det trådlösa nätverket är snabbt som tusan!
Så det är en lycklig pojke där hemma!
 
Två av de 6 godingnarna!Det var storfångst i helgen!
Den årliga Fiskefesten (Jimmies tradition) gick av stapeln.
Jag fångade 3 stycken fina Regnbågslaxar på totalt 2,2 kg! Jag var mycket nöjd! Det gav mig priset "Flest fisk Dam" - mycket trevligt!
Jimmie drog också upp 3 st regnbågar och landade på totalvikten 2,8 kg. Imponerande!
Det var nära att han inte fick så många, men tack vare mig så kämpade han på! Jag fick nämligen 2 fiskar innan han fick sin första, sen blev den interna ställningen 3-1 till mig. Han var något knäckt då, så jag lade spöet åt sidan och lät han komma ikapp! Han var nöjd att han fick lika många som mig och den största av oss! Även Jimme vann pris - "Flest fisk Herr". Så det var en lönsam helg!
 
I fredags kämpade Ronnie på där hemma. Det är hallen som energin läggs på nu. Trappväggen (väggen som trappan går längs med) förbereds för tapetsering. Den skulle dagen till ära gipsas... Jag vill inte veta hur han gjorde, men att få upp en 120x250cm gipsskiva på 4 meters höjd är inte helt lätt... Inte med en trappa under sig. Den är iallafall på plats och bra kommer det att bli! En liten försmak på tapeten visas här, aningens 70-talsinspirerad! Den kommer bli perfekt med våra vita väggar och mörka golv! Längtar tills den är uppe! :)
 


/Therese ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0