Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Stora flyttdagen

Stora flyttdagen är över! Apu apu!
Lördagen var en pärs... Allt skulle tömmas i lägenhet och förråd. Inte började det bättre med att jag har en dålig nattsömn, så jag var nog anings trött redan från början. Upp i ottan iallafall och packa ihop det allra sista. Inte alltför många lösa delar när flytthjälpen anländer inte! Släpet vi hyrde skulle sen hämtas, så ner i bilen och susa iväg till Statoil och hämta upp det. Det gick smärtfritt! Skönt! När vi kom tillbaks hade redan flytthjälp börjat anlända, taggade som tudan att börja dra i sakerna! Det kändes kanonbra! Vid kvart över 9 var vi igång och alla på plats! Pappa hade kommit in med bussen också! Packandet tog fart, full fart med en gång! Det kånkades och stånkades för fulla muggar. Både jag och Jimmie var förvånade över hur mycket skit vi hade.. Ändå rensade vi när jag flyttade in för 4 månader sen. Men vi missade visst en hel del!
Pappa var packmästare nummer 1. Ett jobb han verkligen skötte med briljans! Vi fick in hela min lägenhet i bussen och nästan allt av Jimmies i släpet + 2 Passater! Så kvar efter första vändan var en står bokhylla, sängram och matbord+stolar. Allt annat var inpackat! Starkt jobbat! "Alle man in i bilarna, nu ska det tömmas!", sen for vi iväg till huset! Där väntade mamma med kaffe och fika, smarrigt och välbehövligt!
Färdigfiakde och med nya krafter tog ivi tag i tömningen. Det gick som på löpande band! Några stycken nere i källaren (ja allt skulle stuvas in i ett rum där nere i väntan på den stora renoveringen), en del som bar nerför källartrappan och några som tömde bilen/släpet. Det var verkligen effektivitet på hög nivå! Kl 12.30 hade vi burit ner allt, lastat släp och buss, kört till Hofterup, fikat och sen öst in allt i huset! En välförkänt paus i solen togs innan vi gav oss ut på vägarna och styrde kosan mot Malmö igen. Dags att ta det sista! Kl 15 var vi klara med allt! Helt helt underbart! Så var det mat och avkoppling och skvaller som gällde! Ett stort stort tack till alla som hälpte till! Vi är er evigt tacksamma, det här gjorde ni kanonbra! Tack tack tack tack!
 
Bilder från flyttdagen kommer inom kort! Bra "in-action"-bilder utlovas!!

Gillestugan från andra hålletGillestuganPå söndagen ställde vi iordning där nere! Så nu är det verkligen beboligt, det ser t o m ut som ett hem! Vi pysslade och hade oss, jag och Jimmie. Jimmie fixade skruvandet och kapandet och sladddragandet och jag plockade undan och pyntade! Vi är ett bra team känns det som! Vi får gjort mycket och är överens om hur vi vill ha det! Skönt! En liten teaser har jag lagt in, aningens oskarp... min mobilkamera är inte den bästa. 
 
/Therese ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0