Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nu är det dags!

Nu är jag husägarinna!
I torsdags skrev vi på dem sista papperna och den stora checken. Tillbaks fick vi ett antal nycklar som passade i dörren på Svalörtvägen 60 i Hofterup, mitt drömhem!
Det känns redan så otroligt bra och skönt att vara i huset! Om man kan vara kär i sitt hus, så är jag helt klart det! Jag känner mig som nyförälskad i det, vill inte lämna det för en sekund och vill bara ta hand om det och njuta av det! :)
 
Huset:
Ett enplanshus på 140 kvm med en inredd källare på 140 kvm.. Mycket yta blir det! Det finns även ett dubbelgarage, som blir Jimmies egna tillhåll!
På entreplanet finns hall, gästtoalett, kök, groventré, vardagsrum på 60 kvm, två väl tilltagna sovrum och ett badrum. I källaren finns tvättstuga, torkrum, matkällare, två stora sovrum, en gillestuga på 40 kvm samt pannrum och förrådsutrymmen. I garaget är det "bara" garage. Jo en arbetsbänk finns också där! Sen finns det en skyddad uteplats med tak och en fin trädgård med bårde träd och lite grönsaksland!
Huset är byggt 1970 och det är fortfarande 1970 i huset. Alltså en hel del som behöver göras iordning, då skaerna har nått sin livslängd.
 
Golvet vi kommer att lägga i vardagsrum och sovrum!Vi har redan börjat med renoveringen. Källaren ska ställas iordning innan flyttlasset går på lördag, 21 maj. Tanken är att vi ska bo där nere, medan vi gör en riktig renovering av entréplanet.
Nytt golv ska läggas i vardagsrum och de två sovrummen. Ett jättefint golv, Kährs Linnea Coffee. Väggarna ska målas vita och taket ska också få sig en omgång med den vita målarburken. I kök, hall och groventré ska vi lägga klinkers och även där göra väggarna vita. Köket blir ett matt vitt IKEA-kök med rostfria vitvaror. Kan bli stilfullt! Sen gäller det bara att dekorera hemmet med värmande pynt! :) Det momentet som jag ser fram emot mest!
 
Våra fina ringar! Fördelen med att ävlja själv är att man får den som man vill ha! :)Så här fin bukett budade Jerrica ut till oss efter tillkännagivandet!Nu när vi köpt hus ihop och indirekt bestämt att vi ska bo ihop länge, tänkte jag att det var lika bra att ställa den direkta frågan också! Så jag frågde (efter lite vånda och nervositet för att få till frågan bra...) "Vill du gifta dig med mig?" och svaret blev "Ja! Klart du vill gifta dig med mig!". Hihihi, lite kortslutning där uppe kanske! Men inte så konstigt när det kom som en överraskning för honom! Så ringarna fumlades fram ur fickan och lådan öppnades med skakande händer. Ringarna skulle sättas på fingrarna... Min passade (men det visste jag ju! Jag hade ju provat ut den!) och JImmies passade också perfekt! Det hade varit min stora vånda fram tilsl dess att frågan skule ställas. Tänk om den inte passade, det skulle va så tråkigt... Men det gjorde den! Så nu strålar han som en liten sol dagarna i ända! Han är lycklig, både för hus och för att få bära en ring på fingret!

Bild på huset kommer imorgon...

/Therese ♥

Kommentarer
Postat av: Johannes

Gött! Låter spännande!

2011-05-17 @ 05:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0