Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gårdagens arbete

Så här fint kommer det att bli i källaren! Ïgår gjordes första rummet nästan klart! Tyvärr glömde jag att ta en före-bild.. Men rummet hade mörkgrön heltäckningsmatta och småblommiga tapeter i gul-rosa ton.
Jimmie var flitig som en varg på dagen och målade taket, oljade fönsterträet, lade golv och påbörjade listarbetet! Jag är mäkta imponerade av hans dagsverk!
Golvet är jag grymt nöjd med! Vi hittade det för 38:95 kr/kvm på Bauhaus. Ett riktigt kap! Sjukt billigt och snyggt är det dessutom! Visst, det är ett laminatgolv så tittar man riktigt noga ser man att det är ett tryck. Men man tror inte att det bara kostade 39 kronor kvadraten. Det känns som ett mycket bra köp! Eftersom det var så billigt slog vi till med golv för hela undervåningen!
 
Gillestugan med en strykning på väggarna.Gillestugan innan förvandligen har börjatSjälv tog jag tag i målarpenseln så fort papperstallrikarna med grillresterna var i soptunnan! Japp det blir grillat varje dag från och med nu... Smarrigt än så länge!
Jag tog sats och började måla i gillestugan! En omgång färg lyckades jag med att få dit! Det kommer bli ritkigt bra när det blir klart tror jag! Lite marin känsla med alla brädor, tjusigt! Inget jag hade vågat/valt att sätta in av mig själv. Men jag gillar det skarpt nu när jag ser resultatet! Det kommer att göra sig fin-fint med ett svart-vitt-grått marintema där nere + en accentfärg. Rosa kanske? :-)
 
Jimmie in action, med sina fina svarta snickarbyxorIkväll är det varv två på träpanelen som gäller!
Jag hoppas att Jimmie har hunnit klart med sovrummet, satt dem sista listerna runt fönster och dörr. Förhoppningsvis har han även målat tak och en putsväggen i gillestugan. Men det tror jag allt att han har, han är flitig han! Se så tjusig han är i sina arbetsbyxor! Han är grymt nöjd över dem iaf! "Dem sitter iaf snyggt!" var hans första uttryck i dem. Jag hoppas att han gör lika snygga saker med huset!


Vår oas i kaoset!Vår enda lugna och iordningställda plats är uteplatsen! Det är skönt att ha en lugn oas i kaoset. Någonstans där det faktiskt går att sitta ner och koppla av! Det är ju de enda sittplatserna vi har just nu, så dem är väl använda i våra pauser!

So long!

/Therese ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0