Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Weekend update

Ojojoj vilken helg!

Min lördag bestod av Tjej-jippo-dag! Vi spelade frisbee-golf, grillade korv till lunch och trampade tramp-båt på kanelen, för att avsluta på Malmö brygghus med lite ölprovning. En mycket trevlig dag i strålande sol! Det kan knappast bli bättre! :) Vi njöt hela dagen!
Jimmie lämnade jag hemma med snickarbyxorna och en lååång fixar-lista :)
Nä, så var det inte! Men snickarbyxorna hade han och en vattenspruta och skrapa. Det skulle skrapas tapeter för fulla muggar! Och det gjorde han. Det var så fint så fint så när jag kom hem!

Söndagen bestod av renoveringsarbete till max!
Det här är fönterlådorna!Ronnie och Ann-Helen kom på morgonen. Vi startade igång med en härlig söndagsfrukost, för att ladda batterierna rejält! Sen började vi arbeta... Ronnie satte full fart med spackelspaden, han spacklade väggarna som var färdigskrapade. Jag och Ann-Helen rustade oss med vattensprutan och skrapa och tog oss an de återstående väggbitarna. Det var min själ inte det lättaste arbetet inte. Vissa tapetbitar satt så hårt och med så mycket lim så det ar knappt sant. Det blev som tuggummi när vi vattnade väggarna och limmet mjuknande, Äckligt... Men vi kämpade på och lyckades ta oss igenom allt lim! Ronnie var laddad till tusen tror jag. Han spacklade fort som attans och sen gav han sig på våra "fönsterlådor". Vi har likt en gardinkappa ovanför de stora fönstren i vardagsrummet, fast istället för tyg är det trä. Ja, som lådor som sitter där som man kan gömma lampor och gardinstänger i! Där skulle iaf gipsas och göras fint för spot-lights. Så Ronnie satte fart där när spackelspaden hade gjort sitt. Det spikades och hamrades och sågades. Det ska låta när man renoverar! Och det gjorde det! Tjusigt värre blev det när han var klar!

  

Jimmie fick slita i butiken den här söndagen, kanske inte så slitsamt en söndag som denna dock... Men han var saknad i huset i vilket fall! När han kom hem var det bara och byta om till arbetarkläderna! Vägg skulle rivas! Det var dags att få ett stort och luftigt kök! Det var lagom timing, jag och Ann-Helen var precis klara med våra tapetväggar! Så vi kunde beskåda detta väggrivande från första parkett! Det var spännande att se hålet växa fram och så bra det blev! Det blev precis som jag har föreställt mig det! Åhh, det kommer att bli toppenbra när allt är klart. Vi får ett stort, härligt och luftigt kök med bra plats för ett köksbord. So so nice! Med väggen borta blev det en del skräp... Städpatrullen, a k a Therese och Ann-Helen, tog vid. Vi röjde upp och bar ut väggbitarna till garaget, vår tillfälliga sophörna. När allt var städat och fint fick vi äntligen äta middag! Det blev grillat - what a surprise! Det satt fint med mat efter så hård arbetsdag. Vi hade t o m lite efterrätt i form av goda jordgubbar och vaniljvisp! Mumsfilibaba! :P

   

/Therese ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0