Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Stormen drog verkligen in med full fart

I dubbel bemärkelse...
Det var världens oväder här igår. Det åskade och blixtrade som tusan. Jag har då aldrig sett så många och stora blixtrar. Det var helt otroligt vackert samtidigt som det var skrämmande. Kusligt och läskigt men ändå häftigt!
 
I full rivningsaction!Fin listhög!I huset drog stormen in i form av Ronnie och Ann-Helen + 4 kompisar.
Rivningsarbetet sattes igång med buller och brak. Det lät och det hände massor! Vardagsrummet har verkligen får sig en make-over. Nästan all tapet är nerriven, listerna är borta, vår fina valnötsvägg är nedplockad för uppfräschning. Ja t o m garderober ute i hallen är borta och med dem en lite väggsnutt! Ojojoj, man börjar kunna ana hur det ska se ut senare. Vår fina valnötsvägg är nere för uppfräschning!Det var rätt svårt att riva loss... jag fick kämpa lite!Mycket nice! Det kommer bli riktigt bra när det blir klart, det känner jag redan! Så ikväll ska jag fortsätta att riva bort resten av tapeten. Lika ihärdigt som på in-action-bilderna! I nästa steg ska väggarna vattnas. Nej, inte för att dem ska växa till sig inte. Jo, en vägg vill vi ska växa lite - tjocka till sig en aning. Men tyvärr lär inte vattnet hjälpa till med det inte... Det sista av tapeterna ska fuktas så att vi kan skrapa bort det. Sen är väggarna redo för att få ny fin väv på sig!
Jag vill tillägga att allt detta hände från kl 5 på kvällen och fram till 9. Det gick med andra ord i expressfart! Härligt att vi äntligen har kommit igång!
/Therese ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0