Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nu drar stormen in...

Nu är lugnet slut på allvar... Imorgon drar rivningsarbetet igång på allvar! Det ska härjas på entréplan likt ett slagfält från medeltiden. Det ska rivas så det står härliga till! Jimmies föräldrar, Ronnie och Ann-Helen, kommer och hjälper till att starta igång det hela! Det kliar så i Ronnies hantverkar-nerver att han inte kan hålla sig längre! Känns bra tycker jag allt! Han är en duktig hantverkare, det har jag sett bevis på! Han har gjort iordning Jimmies lägenhet, sin egen och brodern Robins. Alla med mycket gott resultat! Han är med andra ord redo att ge sig på vårt hus!

Så här fint är golvet i duschen! Spana in tröskeln...Toalett + dusch efter förvandlingen!Från en liten annan vinkel!Toalett + dusch precis i början av förvandlingen!Men tro inte att vi har legat på latsidan hela veckan som gått inte. Vi har slitit med vår kära dusch och toalett där nere. Men nu äntligen är det klart! Vi är riktigt nöjda! Kolla särskilt in tröskeln in till duschen, den går inte av för hackor den inte! Jimmie lyckades fixa den perfekt efter mina önskemål! Vad en bytta färg, nytt golv och lite piff kan göra. Det är otroligt! Det är en skön Lexington-känsla över hela nedervåningen nu. Vi hade inte valt den själva om vi börjat från scratch, men nu storgillar vi den enormt mycket! Jag är nästan lite kär i nedervåningen! Det är en skön källar-känsla, en lyxig källar-känsla! Me like!

Jimmie har också röjt lite i trädgården. Vi har en stor gran där ute som behövde friseras lite, så det löste han galant! Han är själv förvånad över sin trädgårds-entusiasm, det är ett dolt intresse som har kommit fram. Väldigt positivt tycker jag, som ju vill påta i min trädgård dagarna i ända! Fast jag måste erkänna, det är rätt gött att ligga på gräset i solen och styra Jimmie istället! :) Det funkar för mig det med! Hihihihi!

Jag har ju glömt att lägga upp bilder på sovrummet. Det kommer här! Det kommer bli gästrum senare, så ni som besöker oss kommer att få bo så här flott!
Finfint! Fotändan tillika vad man ser när man kommer in!

En bild från flytten med! Sjukt häftig bild tycker jag!
Sjukt nice-ig bild!

/Therese ♥

Kommentarer
Postat av: Robin

Va trevligt med en riktig husblogg! Det är ju perfekt för oss som bor lite längre från Hofterup. Nu kan ju vi också följa förvandlingen dagligen! Stor kram!

2011-06-05 @ 23:01:35
URL: http://robingrann.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0