Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Min nya leksak

Nu har även jag fått en ny leksak!
En färgspruta!
 
Vi ska måla taket på hela övervåningen, ca 140 kvm. Ojojoj, mycket tak som ska målas - 2 x 140 kvm - det känns redan i axlarna... Det är dessutom takpanel, alltså brädor som sitter i taket. Inget som går att rolla. Att stå med en pensel och dra där fram och tillbaka känns inte så lockande. Jag kom då på den brilianta idéen: "Vi sprutmålar taket!". Efter lite letande hittade vi en firma som hyr ut färgsprutor, lycka! Men det var rätt dyrt, 400-700 kronor per dag. Vi behöver den minst 3 dagar - taket behöver målas minst två gånger. Men jo det får det vara värt.
Så igår på Hornbach såg jag denna lilla pärla! En Bosch PFS 105 E - deras värsting färgspruta! Till det angenäma priset av 1623 kronor. Det var bara att slå till! Nu har vi en färgspruta som vi kan måla mycket med!Vi kommer att behöva måla träpanelen utomhus en dag sen, kanske vill vi måla mågot annat - stort som smått. Då har vi en fin-fin färgspruta att använda! Jag är mycket nöjd iaf! Längtar tills jag får använda den :)
 
/Therese ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0