Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lugna veckan

Det har varit rätt lugnt på renoveringsfronten den här veckan.
Kvällarna har gått åt till andra viktiga saker - Ronnie fyllde år, Jimmie visade upp sin bil och lite allmän vila och återhämtning.
 
Igår kväll tog jag ett litet tag och rev tapeten i grovköket! Känns skönt att ändå ha gjort något! Ikväll blir det golvbräckning, hallgolvet ska väck. Ut och iväg med det! SÄrskilt heltäckningsmattan under ska bli skönt att bli av med. Golvet måste rensas ut innan söndag, då arbetsledaren Ronnie kommer och ska tjocka på väggarna (bygga väggarna tjockare!). Så det är bara att ladda inför en stenhård söndag, med full fart! Det är härligt att se saker hända, då känns det att vi kommer närmare målet - att få flytta upp och bo i ett vanligt iordningställt hus!
 
Mumma!Igår när jag körde in på uppfarten såg jag att det blänkte lite rött bland smultgubbe-bladen! Jag klev ur bilen och studsade bort till rabatten. Vilken lycka - jag fann massor av små smultgubbar! Mumma! Det var riktigt gott, jag kunde fylla hela handen! :)
 
Smultgubbe - korsning av jordgubbe och smultron. Smakar smultron, men blir lite större än ett vanligt smultron. I storlek och utseende som en mini-mini jordgubbe ungefär! Väldigt gott!
 
/Therese ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0