Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Fullspäckad helg!

Helgen har varit intensiv. Det har hänt något hela tiden!
 
I fredags efter jobbet var det bara att kasta kontorskläderna och dra på arbetskläderna. Golvet i hallen skulle upp! Parketten var lätt bräcka bort, det gjorde jagi ett nafs! Det är roligt när man gör saker och man snabbt ser resultat. Parketten var ett sådant projekt! Det som fanns under var inte lika roligt... En 40 år gammal grön heltäckningsmatta. Det liknar en gräsmatta... Äckligt som tusan och ful som stryk. Jag blrjade dra i den och det gick hyfsat bra. Lite remsor kom bort iaf! Det dammade så mycket om den och luktade lite illa med. Usch! Allt damm hamnade i min hals med kändes det som... Inte så nice. Så det blev bara dortrivet det som verkligen behövdes inför söndagens byggande. Vi måste skaffa munskydd innan vi kan riva mer, nästan så att man vill ha skyddsoverall när man dra i den. Det ligger nämligen lika fin heltäckningsmatta under parketten i vardagsrummet. 60 kvm ful gräsmattelik heltäckningsmatta som har 40 år på nacken och full med damm - inget som ger mig gläjdekänslor inte... Men bort ska den och den dagen den är borta, då är det lycka och fest!

I lördags hade vi lite av en vilodag, iaf från renovering. Det som stod på schemat var inköp till söndagens byggande. Lite gips och reglar - ahh lungt och skönt tänkte vi! Men icke... Det var 12 stora gipsskivor och 25 reglar + 2 stora klossar isolering. Det var lite att bära... och frakta hem. Tur att nya bilen har krok, men ett släp behövs ju med... Det har gått bra alla andra gånger att låna på Bauhaus, men denna gång var alla upptagna. Suck och stön... "Shell har släp", sa jag. Så jag susade dit och hade enorm tur. Ett släp fanns kvar, så det var bara att kroka på! Tillbaks till Bauhaus och lasta på sakerna. Till huset och lasta av, lämna släpet (Jimmie körde iväg ensam och fick backa och allt med släpet!. Det gick galant enligt honom själv... :)) Sen var eftermiddagen och kvällen vikt åt vännerna. Dock fanns där en liten Meja, som behövde aktiveras och underhållas. Det föll på vår lott.. Så vi fick vår fysiska motion ändå!

Söndag morgon var det uppstigning 08.00. Dags att ordna frukost åt Grann-skapet! Nu äntligen skulle vi prova stenplattan till grillen! Jag snodde ihop en sconesdeg och Jimmie startade grillen. Det var med spänning jag lade scones-kakorna på stenen, väntade i 10 minuter och lyfte på locket igen. Nybakade scones! Tjoho! Dem var mycket smarriga! :)
Ingen rast och ro, inte ens nygrillade scones hjälpte. När frukosten var uppäten var det dags att dra på arbetsbyxorna! Ronnie skulle tjocka på väggarna, Ann-Helen och jag gav oss på tapeterna. Där gick vi hela dagen och pulade. Ronnie sprang mellan huset och garaget med reglar, Ann-Helen satt med skrapade och nynnande för sig själv och jag stod med min skrapa och funderade på livet. Vips var klockan fem och Jimmie kom hem! Det var startsignalen för pausen, välförtjänt sådan! Sen ett arbetspass till innan middagen.
Ronnie hann tjocka på alla väggar - jag är imponerad över hans arbetstakt! Så fint det kommer att bli när gipset är på!
Nu kan alla gäster gå på gästtoan utan att behöva oroa sig för att oljud ska höras ut! :)
 

/Therese ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0