Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Full fart framåt

In actionSå har det varit söndag igen! Och virvelvinden har besökt oss. Det var förvisso inte riktigt samma virvelvinds-action den här gången - som tur är. Stackars Ronnie hade ju agit livet av sig om han kört på som förra söndagen... Den här gången var det slipning och spackling för hela slanten. Det var som om dimman i Lutzen hade lagts sig på våra golv när Ronnie var klar :-) Ja, det var itne bara våra golv som ar dammfyllda... ROnnie hade kunnat extraknäcka som jultomten efter sitt slip-pass. Han var lika vit i skägget som Tomtefar själv! Bara längden som skilde! Han såg iallafall fräck ut när han höll på, lite som en rockare! Tuff som tusan!
Fullt med damm överallt! Men det är härligt, det känns ändå på nåt sätt som om det är på gång att bli klart! Alla verktyg är borta och det är fina väggar och valv som står där hemma! Ja, snart får jag gå lös med min färgspruta på taken! Det ska bli underbart! Då börjar det ju bli beboligt där uppe igen!!! Åhh vad jag längtar...

Jag och Ann-Helen satt minsann inte och rullade tummarna. Vi var ute vid vinbärsbuskarna hela dagen. När vi gick in hade vi med oss ca 7 liter bär! Det är många röda vinbär kan jag lova... Ann-Helen fick med sig en del hem, resten åkte in i frysen. Jimmie och jag provade bären i måndagens yoghurttallrik - smaskens till sista slicken! Det får nog bli lite saftkokning av en del av bären. Jag måste hitta bra saftrecept nu... Tips tas gärna emot! Kanske lite kakbakning med!
 

I fredags besökte vi - ÄNTLIGEN - Johannes och Lovisas hus! Det var fint och kommer att bli superfint när dem har lagt sina fingrar vid det!
Våra köksskåp har även kommit till använding igen - fast som hönsvärparhus... Bra att dem kan komma till nytta! :-) Ska bli nice att köpa äggen som värps där i sen. Kakorna kommer bli så gula och fina där hemma! Håhå, vad roligt! Bara mitt kök som ska komma på plats först... sen blir det bakning för fulla muggar! :-)
 


Men först är det semester!
Jag och Jimmie drar till huvudstaden och fjollorna där i Fjållträsk! Det ska bli underbart att få studera dem!
Först ett par dagar hos inne i stan hos Robin & Therese (Jimmie's bror + tjej), sen åker vi alla ut till Gräddö och njuter av skärgården! Med avkoppling, god mat & dricka och inte minst härligt sällskap på schemat! Åhh vad vi ser fram emot att åka iväg! Det ska verkligen bli skönt!
Har jag tur, så blir det ett besök i Karshult på vägen hem och kanske t o m ett besök på Ge-kås i Ullared! Jihoo!!!
 
/Therese ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0