Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dripp dropp

Jaha, då har första stora bakslaget kommit.
 
Igår när Jimmie kom hem såg han mig vid spisen och även en pöl på golvet... "Vad är det?" sa han. "En vattenpöl", sa jag. Vi tittade båda upp i taket och såg droppen. Taket läcker in vatten i köket. Mindre spännande. Jag hade helt missat pölen, jag har t o m klivit över den utan att veta att den var där och missat att trampa i den! Tröttheten gjorde väl sitt där tror jag - semestern är välkommen!
Det har varit en läcka där tidigare. Doris (tanten vi köpte huset av) berättade om den, men den skulle vara fixad och klar. Men nåt står inte rätt till, inte när det droppar in genom taket...
Jag tog telefonen imorse och ringde Lomma Tak. Inget svar, semesterstängt på kontoret. Typiskt. Men det fanns ett mobilnummer det gick att ringa på. Jag slog siffrorna och återigen inget svar... Men jag lämnade ett meddelande och blev uppringd en liten stund senare. En trevlig kille som ringde tillbaks, men jag blev lite orolig när jag berättade adressen... "Hmm, den där känner jag igen. Där har vi varit ett par gånger. Vi har använt uteslutningsmetoden för att konstatera felet." Åhh, suck. "Jaja, vi vill iaf att ni kommer och tittar på det." sa jag. De skulle ringa tillbaks för att boka tid. Fortfarande inget samtal och jag har försökt nå dem. Jag håller tummarna att dem ringer snart!
 
Doris-tanten har väl varit för snål för att riva ut innertaket och se efter vad felet varit. Senaste renoveringen var för 20 år seda, då lade dem nya golv (över dem gamla...) Men jag känner att det är lika bra att riva ner taket. Det är bättre att gå till botten med problemet! Som tur är så kan vi begränsa innertakrivningen till köket enbart! men det innebär ju mer jobb och det blir med andra ord lite senare som jag får mitt efterlängtade kök. Suck suck. Men jag får hellre mitt kök lite senare med tätt tak, än tidigare med läckande tak! Jag hoppas bara att det inte dyker upp n massa läskigheter den dagen vi tar ned brädorna i taket... Att det visar sig att hela taket måste rivas, hopps inte!!!!

 
/Therese ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0