Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Som en dans på rosor...

I fredags var det en fröjd att komma hem! Det var nästan vävat i hela vardagsrummet! Jag trodde nog att det skulle bli vitare på väggarna av väven, men den var så tunn och fin att den knappt syns. Men det räcker med vetskapen om att den är där! :-) Jag drog på mig arbetarkläderna och skrapade lite tapet i bliviande sovrummet. Det gick bra!
Som tack blev det i vanlig ordning middag för Ronnie och Ann-Helen. Lika trevligt som det brukar!
 
Lördagen bestod av tapetskrapning. Det skulle ha kommit fika-besök, men när vetskapen om att Jimmie inte var hemma ville besökarna komma en annan dag. Lite tradigt tyckte jag, men samtidigt mycket roligare att dem vill träffa oss båda! :-) Det blev som tur var en fika borta hos Susanne för min del istället! Men först skrapade jag färdigt sovrummet, så det är riktigt rent på väggarna där! Kommer bli fin-fint med riktig tapet därinne sen. Vi ska bara ut och hitta den... Så svårt kommer det inte att bli, vi vet ganska bra vad vi vill ha. Vi ska bara hitta den rätta!
 
Och så var det söndag igen. Trots att Ronnie och Ann-Helen kom på fredagen stod dem hos oss kl 09.00 på söndagsmorgonen! Lika punktliga som vanligt. Efter en snabb frukost satte vi igång. Ronnie vävade klart det sista i vardagsrummet och jag målade halltaket en första vända. Jag hann även med nästan hela kökstaket! Dagen till ära hade Ann-Helen tagit med en stereo, hon tyckte det behövdes till musik. Det var ett uppskattat inslag! Det gick som en dans på rosor!
Men rosor har även taggar och taggarna gör ont att ta på... och vi råkade ta på en tagg.
Vi har ett expansionskärl i groventrén och det är aningens i vägen. Det skulle vara bra om det kunde tas bort. Så vi undersökte och kikade överallt + vägde in det som sagts vid besiktningen och det mesta indikerade på att det inte var i bruk. "Bort med det", sa jag! Så Ronnie satte sågen i röret in till kärlet. Brrruumm! Det blev ett hål. Det kom ut vatten... Och det fortsatte och fortsatte och fortsatte. Det kom en tunn stadig stråle länge. Hela kärlet var fullt av vatten, drygt 25 liter tappade vi ut. Det tog nätta 2 timmar att tömma. Vi blev iallafaöö inte kloka på om expansionskärlet verkligen är i bruk eller inte efter det här. Det var fulle med vatten och pannan har ett expansionsledning som leds ifrån den, men inte dit riktigt. Avrinningen uppe på taket är igentäckt. Ja det hela är lite skumt. Så jag fick ringa en VVS-are imorse och som tur är kan han komma idag och kolla in det hela. Det ska inte vara någon fara nu med vårt hål, då värmen inte är igång i huset (det är ju sommar!). Men det behöver ju tätas till om det behövs... så vi får se vad han säger! Känns skönt att ha fått tag på en kille som verkade kunnig på området!
 
Jag hoppas att musiken kommer nästa söndag också, så att det kan bli en dans på rosor då med! Vi får se upp med taggarna bara  :-)
 
/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0