Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Det kommer mera...

Vi har ökat på antalet klara väggar!
Nu är även den väggfasta hyllan i vardagsrummet på väg upp igen! Lite uppfräschad bara - en fin och försiktig slipning + olja. Den ser nästan ut som ny, förutom de gamla solblekningarna... Men den har fin lyster igen! Den ser helt enkelt ut att trivas och må bra! Det är bara hyllorna som saknas innan pyntet kan sättas dit! Mmmm ska bli roligt att få piffa lite :-)
Fler väggar är på gång! Jag ska nämligen åka och hämta tapeten efter jobb idag! Jihooo!!! Det ska bli kanonkul att se den på väggen och känna den lyxiga känslan (hoppas jag...) som den ska ge!
 
Vi har köpt ny tvättmaskin och torktumlare. Nu när det är så fuktigt ute, är det olidligt i källaren. Tvätten torkar dåligt och framför allt handdukarna. De luktar sunk redan innan de har torkat efter tvättning... Våra nya maskiner blev levererade igår! Vi hade köpt med uppbärning till valfritt rum - tvättstugan i vårt fall! - men när de kom bar leveransgubbarna bara in dem i hallen med motiveringen "Vi får inte bära i trappor enligt vårt avtal". Jag blev lite upprörd, vilket inte händer så ofta. Vi beställde dem via Internet, så jag surfade in på webbshopen och letade upp ett kontaktformulär och klagade. Något som inte heller händer särskilt ofta... men den här gången kände jag att jag blivit lurad på konfekten. Vi tyckte ju det var skönt att slippa bära för en rimlig peng, men nu fick vi ju inte bärhjälpen trots att vi betalat. Jag mailade till dem och sisådär 4 timmar senare kom leveransgubbarna tillbaks och bar ner tvättmaskin och torktumlare i källaren! Det var bra service! Jag var mycket nöjd med mitt klagomål!

Till det bästa: Vi har nu en installerad torktumlare!!!!!!! Såååå sjukt nice!!!! Vi torktumlade med en gång de underkläder som var nytvättade. Tumlaren var riktigt tyst och tumlade på bra! Så idag ska jag tvätta massor av sängkläder! Något jag har dragit mig för just för att det inte torkar, men nu - nu åker det direkt in i tumlaren och vips så är det torrt!
Det enda är bara att man blir inspirerad att fixa i ordning i tvättstugan med en gång... där ska målas om och sättas in mer skåp, men det få vänta lite lite till... lite mer måste bli klart där uppe först. Vi använder just nu tvättstugan som klädkammare. Garderober i sovrummet måste först upp, sen kan jag sätta igång! Längtar...
 
/Therese ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0